Utilizarea retelelor sociale pentru cautarea de locuri de munca este inca un concept relativ nou pentru multi angajatori si directori de resurse umane. Cum pot retelele sociale sa se implice inprocesul de recrutare? Cum sunt folosite aceste medii pentru a promova candidatura voastra?
Imaginea pe care o promovati pe retelele sociale este extrem de importanta atunci cand sunteti in cautarea unui loc de munca. Veti fi surprinsi sa aflati ca angajatorii sunt influentati de imaginea voastra promovata pe aceste retele sociale.
Cei mai multi candidati intampina refuzuri din partea angajatorilor dupa ce acestia le vizualizeaza profilul pe retelele sociale. Motivele pentru aceste refuzuri sunt multiple, dar puteti sa le controlati daca sunteti atenti la informatiile prezentate pe Facebook, Twitter, etc. Publicarea de comentarii sau fotografii neadecvate, mai ales despre fostul angajator, sau publicarea de informatii confidentiale de la locul de munca anterior pot fi in defavoarea voastra.
In consecinta, este foarte important ce publicati, mai ales in momentul in care sunteti in cautarea unui loc de munca. Fiti atenti la toate detaliile care ar putea sa indeparteze angajatorii sau sa va pateze imaginea. Anumite retele sociale va ofera posibilitatea sa restrictionati accesul la anumite informatii.
Recrutarea prin intermediul retelelor sociale este influentata de imaginea perceputa de vizitatori. Asigurati-va ca scoateti in evidenta aspectele pozitive ale personalitatii voastre sau abilitatile de comunicare! Toate acestea sunt importante pentru ca angajatorul sa observe compatibilitatea dintre voi si compania pe care o reprezinta.
Din punctul de vedere al angajatorilor, profilurile de pe retelele sociale confirma sau nu informatiile prezentate in CV. Aceste instrumente ofera angajatorilor posibilitatea sa obtina informatii despre competente sau calitati personale, cum ar fi comunicarea, creativitatea, profesionalismul.
Scopul recrutarii prin intermediul retelelor sociale este acela de a sustine metodele clasice de recrutare si de a oferi angajatorilor posibilitatea sa obtina informatii pe care nu le pot accesa in mod clasic.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu