Dosarul de candidatura reprezinta cea mai completa forma de a candida pentru un job. Fiecare element din continutul acestuia reprezinta o piesa importanta pentru reusita voastra.
Pentru a-l impresiona pe angajator, includeti in dosarul de candidatura urmatoarele documente, respectand ordinea acestora:
- Scrisoarea de intentie- CV-ul- Diplome si certificari- Scrisori de recomandare
Scrisoarea de intentie este primul element din dosarul de candidatura pe care-l va remarca angajatorul. Realizati acest document tinand cont de faptul ca prima impresie conteaza. Insa nu uitati ca lizibilitatea este mai importanta decat originalitatea. Nu trebuie sa reinventati un format descrisoare de intentie, ci este suficient sa folositi un model standard. Mult mai important este continutul scrisorii de intentie. Dupa parcurgerea acestuia, angajatorul trebuie sa-si doreasca sa va cunoasca fara sa mai fie nevoie sa consulte si alte documente din dosarul de candidatura.
CV-ul este elementul cel mai frecvent consultat de catre angajatori. Insa acestia nu pierd niciodata prea mult timp cu lectura CV-ului, motiv pentru care redactarea acestuia trebuie sa fie facuta cu multa grija. Acordati-va timp pentru realizarea unui CV cat mai clar si concis structurat, care sa va puna in lumina punctele forte.
Diplomele si certificarile obtinute sunt elemente ce sustin informatiile prezentate in CV si dovedesc veridicitatea acestora. Cu toate acestea, este de preferat sa includeti in dosarul de candidatura numai acele documente care au legatura directa cu cerintele postului pe care doriti sa-l ocupati. Atentie: nu includeti in dosarul de candidatura documente originale, ci numai copii xerox!
Un alt document ce mai poate fi inclus in dosarul de candidatura este scrisoarea de recomandare. Fie ca este vorba de o recomandare obtinuta in urma efecturarii unui stagiu de practica sau de la ultimul loc de munca, acest document se prezinta de regula la cererea angajatorului.Pe langa continut, dosarul de candidatura trebuie sa aiba si un aspect profesional. Toate elementele dosarului trebuie sa fie redactate respectand acelasi stil, format, font, culoare, etc.Indiferent daca acesta va fi transmis in format online sau print, dosarul trebuie sa contina si o pagina de titlu. Daca este nevoie sa-l trimiteti in format print, nu pliati foile, ci trimiteti dosarul intr-un plic special pentru foi A4.
Un dosar de candidatura reusit este un document ce contine toate informatiile necesare si toate atuurile candidatului, prezentate intr-o forma cat mai atragatoare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu