Se mentioneaza ca in scopul realizarii contractului este dat spre utilizare furnizorului de servicii prin imputernicire un autoturism proprietatea firmei X.
Pe baza foilor de parcurs facute de catre furnizor in baza contractului, din care reiese ca masina a fost utilizatata doar in scopul realizarii contractului, se pot deduce 100 % combustibilul si alte cheltuieli legate de masina, facturate pe firma X?
Cum procedam in cazul in care in contract se mentioneaza ca prestatorului i se deconteaza (pe langa prestatia lunara), cheltuielile de cazare si transport pentru participarea la targuri sau deplasari in interesul societatii X sau transportul prin alte mijloace din zona unde se presteaza serviciul pana la sediul firmei X, aceste cheltuieli fiind facturate pe societatea X direct si nu prin refacturare de catre prestatorul de servicii?
Se pot inregistra aceste facturi ca fiind deductibile in baza contractului? Ce am putea anexa la aceste facturi in loc de ordinele de deplasare?
Se pot inregistra aceste facturi ca fiind deductibile in baza contractului? Ce am putea anexa la aceste facturi in loc de ordinele de deplasare?
Deductibilitatea cheltuielilor unei societati sunt strict legate de activitatea desfasurata de aceasta, asa cum sunt preverile Codului Fiscal aprobat prin Legea 571/2003.
La art.21 din Codul fiscal sunt mentionate care sunt cheltuielile deductibile, nedeductibile si care sunt deductibile limitat.
Cheltuielile efectuate de un tert pentru o alta societate nu se regasesc aici. Pornind de la informatiile avute in intrebare consideram ca facturile primite penumele societatii dvs reprezentand cheltuieli effectuate de parenerul dvs nu pot fi inregistrate de societatea dvs ca fiind cheltuieli deductibile.
Pentru a respecta prevederile legale si pentru a fi deductibile trebuie sa reganditi modul de colaborare astfel incat cheltuielile effectuate de aceasta persoana pentru a duce la indeplinire obiectul contractului de management si de prestari servicii pentru coordonarea vanzarilor.
Astfel, o prima varianta corecta este ca aceste costuri sa fie facute de catre partener, in numele sau si apoi sa fie refacturate catre societatea dvs. Pentru aceasta trebuie sa existe o mentiune in contract prin care va asumati aceste cheltuieli.
O alta varianta ar fi ca partenerul sa includa aceste costuri in onorariul sau, chetuielile efectuate fiind in fapt un cost pentru realizarea veniturilor sale.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Gina Dragon, consultant fiscal si economist
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu